Skip Navigation or Skip to Content

Maps Untold: een wereldse onderneming

Ga op zoek naar het beste restaurant, het interessantste museum en het mooiste hotel en je bent al gauw uren speurwerk verder. Ondernemers Jesse Knoop, Gaby Gomes Branco en Dennis van Ravenstein bedachten de oplossing: Maps Untold. Een startende onderneming die ze met de lening van LOF Brabant naar een hoger plan tilden. Dennis van Ravenstein vertelt alles over Maps Untold. 

 

Een ervaring én onderneming rijker

Zo’n drieënhalf jaar geleden ontstond het idee voor Maps Untold. “Na een gezellige avond in een leuke bar in St. Petersburg kreeg cofounder Gaby een torenhoge rekening. Had ze van tevoren geweten dat het bier zó duur was, was ze nooit in deze zaak gaan zitten”. Deze ervaring zette de jonge ondernemers aan het denken. Anderhalf jaar later was er een concreet plan en Maps Untold werd realiteit. 

“Zonder LOF Brabant was het een stuk lastiger om de juiste producten te ontwikkelen.” – Dennis van Ravenstein

Wat is Maps Untold?

Beland je als toerist op een hotelwebsite? Dan verschijnt Maps Untold in beeld. Je vult eerst jouw favoriete hotspots uit je eigen stad in. Het resultaat: voorgestelde locaties in de stad waar je op vakantie gaat die perfect bij jou passen, want ze zijn gebaseerd op de voorkeuren uit jouw eigen woonplaats. Een win-winsituatie voor zowel toerist als hotel, want als hotel ontvang je geanonimiseerde analyses van Maps Untold en leer je meer over de behoeften van jouw gasten. 

Ontdek meer over Maps Untold

Noord-Brabantse proeftuin

Na veel analyseren en coderen vond de pilot plaats in Tilburg. Een heel fijne proeftuin. Brabanders zijn nuchter en staan open voor pioniers. Projecten moeten op niveau zijn, maar er is ook ruimte om je dienst te verbeteren.” Voor toerisme heeft Dennis een groot hart: “Het ontdekken van nieuwe locaties vind ik heel interessant. En ik vind het ondernemen in sectoren die geen eerste levensbehoefte hebben prettig. Toerisme is een mooie combinatie van die twee. 

Een lening vol LOF

Vanuit Midpoint Brabant kwam het drietal in contact met LOF Brabant. Ze spraken steeds vaker af met Joost Melis, fondsmanager van LOF Brabant. Met een kwalitatief sterk businessplan en een goede presentatie kwam het verlossende woord: de lening werd toegewezen.  

“Het is mooi om te zien dat Joost Melis een persoonlijke passie heeft voor leisure. Hij is een van onze vaste sparringpartners.” – Dennis van Ravenstein

“Met de lening van LOF Brabant maken we een Minimum Marketable Product: een proefversie van onze dienst. Zonder LOF Brabant was het veel lastiger geweest om dit te maken. Dankzij de financiering kunnen we de juiste partijen inzetten om het product te ontwikkelen. Uiteindelijk zorgt het Minimum Marketable Product voor een scherpere pitch naar onze klanten. Het doel: een succesvolle pilot waarmee we de herhaalbaarheid en schaalbaarheid van het businessmodel valideren. 

Resultaten dankzij de lening van LOF Brabant:

  • een kritische blik van LOF Brabant en daarmee een verbeterde strategie; 
  • ontwikkelen van een Minimum Marketable Product; 
  • werken met professionele developers; 
  • opstarten van een pilot met acht hotels. 

Grootse plannen

De ambitie van Dennis en zijn cofounders: hét customer dataplatform in toerisme worden. “We willen wereldwijd op zoveel mogelijk toeristische touch points te vinden zijn. Van hotelwebsites tot nieuwsbrieven en van het VVV-kantoor tot vliegvelden. Met de data die we verzamelen, willen we toeristen de beste ervaring bieden. Een mooie ambitie waar we als LOF Brabant helemaal achterstaan. 

Projecten

Is jouw plan gesmeed en klaar voor lancering?